Når man bruger mange timer om dagen på noget, så er det vigtigt at man har det godt med det og at man har et sundt forhold til det. Sådan er det i særlig grad med ens arbejde. Arbejdet er noget af det der former os mest som mennesker og noget af det vi identificerer os mest med, derfor er det også super vigtigt at vi har et sundt forhold til vores arbejdsliv. Der kan være mange ting man kan gøre for at holde det på et sundt niveau men der kan også være mange ting der kan være med til at gøre at man pludselig har et usundt forhold til sit arbejde.
Hold fri når du har fri
En af de helt store dræbere er at man aldrig helt holder fri fra sit arbejde. Det er altid en god idé at når man kommer hjem at man så ikke altid tager sit arbejde med hjem. Nogle gange kan man ikke undgå at gå og tænke over de arbejdsopgaver man skal sidde med dagen efter og forberede sig lidt mentalt med løsninger. Men det kan være klogt at undgå at tjekke arbejdstelefon og mail mens man har fri.
Undgå for mange stressede situation
Det kan lyde meget banalt og forsimplet. Men hvis du simpelthen har for mange opgaver, så er det en bedre idé at tage situationen i opløbet med din chef end det er at sygemelde sig i lang tid på grund af stress. Det er bedre for både dig selv men også for din arbejdsgiver at det hele bliver håndteret i opløbet
Arbejdsskader?
Hvis du har været ude for en situation hvor du har pådraget dig en arbejdsskade så er det vigtigt at du søger den erstatning du er berettiget til. Der kan være mange grund til at du er blevet berettiget til arbejdsskade erstatning så derfor kan det være en god idé at allierede dig med nogle der kan kæmpe din sag og er sat ind i alt det juridiske